aye, that be Scotland! - Reisverslag uit Portsoy, Verenigd Koninkrijk van Gerben Nap - WaarBenJij.nu aye, that be Scotland! - Reisverslag uit Portsoy, Verenigd Koninkrijk van Gerben Nap - WaarBenJij.nu

aye, that be Scotland!

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

27 November 2007 | Verenigd Koninkrijk, Portsoy

Ik ben nu al bijna een week in Schotland, en het is echt prachtig! Nadat ik eerst naar Berlijn gelift ben om daar mn reispartner op te pikken en dan samen naar London te vliegen, zijn we na een nacht in London te hebben geslapen naar het noorden gelift, naar Edinburgh(spreek uit:Edinbrah!! daar kan menig Schotsman zich aardig over opwinden...)

Edinburgh is een soort sprookjesstad. We liepen door een willekeurige straat, en daar kwam plots links het kasteel Zweinstein uit Harry Potter achter een paar bomen vandaan, terwijl zich tegelijkertijd rechts een soort van Disneyland kasteel tevoorschijn deed komen! Om dan over "the castle of Edinburgh" nog maar niet te spreken, dat staat bovenop een prachtige rots aan het eind van "the Royal Mile" en kijkt uit over de stad. We zijn ook de heuvels in gelopen, en al die fotos van Schotland doen de werkelijkheid toch echt tekort.

Na twee nachten begonnen we te liften naar de westkust, naar een dorpje waar je alleen over zee met een bootje of over land door anderhalf uur over een rotspaadje langs de kust te lopen kon komen. Daar woonde een familie die van tijd tot tijd wel eens reizigers ontving. We moesten dan wel helpen met zeewier plukken, als mest voor in de moestuin. "Zeewier plukken?" dachten wij, "in dat water overleef je het nog geen 5 minuten!"
Enfin, we zitten in die duikboot, met de hele familie, en als we dan langs een zeewierveld kwamen, allemaal uit het raampje leunen en zoveel plukken als je kan.

Ok, ok, het spoelde aan met hoog tij, en met laagtij kon je het gewoon oprapen op het strand....

Na twee nachten en een paar prachtige wandelingen, zijn we naar het plaatsje gelift waar we nu zijn, Portsoy, een prachtig oud visserhavenstadje, bovenop de kliffen. Gisteren zijn we langs de kust gelopen, soms langs de kliffen afgedaald, en flink wat prachtige fotos genomen. De zee was best wild, maar we hadden gehoord dat het er de dag ervoor gestormd had, en dat het toen echt helemaal los ging!

Nu vertrekken we bijna naar Inverness, waar we nog een dag blijven, alvorens via Edinburgh naar Newcastle-upon-Tyne te gaan, vanwaar de boot naar Amst...eh...Ijmuiden vertrekt.
Ik heb dan een paar dagen in Nederland, en het volgende bericht stuur ik waarschijnlijk vanuit praag of ergens anders op weg naar Macedonie!

  • 27 November 2007 - 11:42

    Maaike:

    Dit bevestigt mij in mijn idee dat ik echt nog eens naar Schotland moet, klinkt weer super allemaal!

  • 27 November 2007 - 12:57

    Hanneke:

    En waar vinden wij die prachtige foto's dan!? ;)
    Ben benieuwd..

    veel plezier!

  • 27 November 2007 - 16:20

    Tess:

    He Gerben, gaaf man. Ik wist wel dat Edinburgh tof was. Mij kun je er ooit ook nog eens vinden ^^
    Ik zou t wel leuk vinden als je er de 21e december toch bij bent! Meld even je onkosten om n dag later te vertrekken, dan kunnen ze zien of dat te delen valt ofzo, want anders zien wij - als groep - jou en jij ons zo veels te weinig.

    EN je hebt je handdoek bij mij laten liggen.
    Tot later,

  • 27 November 2007 - 17:59

    Gerben:

    Ik ben helaas hetkabletje vergeten om de foto's op de computer te zetten. Die foto's hoop ik er later nog eens op te zetten.

  • 27 November 2007 - 18:20

    Gert:

    Klinkt leuk! Mis alleen de pubs in je verhaal!

  • 27 November 2007 - 20:47

    Marius:

    En ik mis toch echt de whiskey! Dat zeewier dat geloof ik allemaal wel.

  • 27 November 2007 - 20:56

    Marjoleine:

    je weet toch wel dat zeewier ook heel smakelijk is om te eten! Ben je ook nog monsters tegengekomen?

  • 27 November 2007 - 21:45

    Ido:

    Ik dacht dat alleen de whiskey van west schotland naar zeewier smaakt??
    De belangrijke details over dit thema mis ik inderdaad in je verhaal. En wat je natuurlijk mee terug neemt...

  • 28 November 2007 - 00:22

    Gerben:

    De whisky wordt op dit moment genuttigd;) a fine selection of spirits I would say!

  • 01 December 2007 - 21:55

    Tjitske:

    Wij waren van de zomer ook in Schotland, prachtig inderdaad! Heb je het accent ook al helemaal overgenomen binnen die week of valt dat nog mee? Veel plezier op de volgende etappe!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Hitchhiking to Patagonia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 343
Totaal aantal bezoekers 122090

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 01 Augustus 2012

Vancouver Fever

22 Mei 2010 - 25 Augustus 2010

UCU in Africa

29 Juni 2009 - 15 Januari 2010

The Xiamen Express

11 Oktober 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: