Lalalaaa - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Gerben Nap - WaarBenJij.nu Lalalaaa - Reisverslag uit Oslo, Noorwegen van Gerben Nap - WaarBenJij.nu

Lalalaaa

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

30 Oktober 2007 | Noorwegen, Oslo

Mn Noorse avontuurtje zit er bijna op, ik vertrek morgen met het vliegtuig vanaf Oslo naar Amsterdam. Ik heb ontzettend veel leuke mensen ontmoet, veel leuke dingen gedaan, en Noorwegen een beetje leren kennen.

In Trondheim heb ik de afgelopen week veel van het culturele festival meegekregen. Er waren allerlei optredens, van onder andere Muse, en ook een heus gala, waar ik in een vreemde verzameling van geleende jasjes broeken en overhemden ook te vinden was. Niet dat ik echt een gala type ben, maar het was erg leuk, met goede muziek, en heel veeeeel mensen. Trygve, die vriend van me waar ik ook bleef slapen, had het zelfs zover gekregen dat we op de gastenlijst stonden, en dus niet hoefden te betalen!:D
Ik ben ook nog naar een aantal toneelstukken en cabaretvoorstellingen geweest. Ook al kon ik weinig van verstaan, de kostuums en de muziek en het decor waren vaak echt heel mooi.

Gisteren ben ik vanaf Trondheim naar Oslo gelift, ruim 500km, ofwel 50 Noorse mijlen, die hebben ze hier omdat ze anders zoveel cijfers moeten gebruiken en alles toch zo ver uit elkaar ligt...
Na anderhalf uur koukleumen en de bus meerdere malen overwogen te hebben, werd ik 30km meegenomen door een echtpaar van ongeveer eind 40. We wilden zeker weten dat ik in geval van nood de bus nog kon nemen dus namen ze me mee naar hun huis om op internet de tijden te checken(de bus gaat maar 2 keer per dag helemaal naar Oslo) Het huis was echt prachtig, vlakbij een klein dorp, op de berghelling, uitkijkend over een groene vallei. Ze maakten hun eigen honing, en woonden daar met de hele familie, 4 generaties! Ik kreeg een lekker kopje thee, wat belegd brood mee, en blijkbaar omdat ik in de auto gezegd had dat mn handen zo koud waren geworden tijdens het wachten, kreeg ik ook nog eens gewoon een paar handschoenen en een sjaal mee!
Toen bracht hun zoon me weer naar het dal, waar ik na 50 min. werd meegenomen door een vrachtwagenchaffeur, helemaal naar Oslo. lekker:) Die chaffeur had overigens echt een goede muzieksmaak, de hele weg lekker gitaarmuziek van tommy emanuel geluisterd:D

Eenmaal in Oslo was het heel makkelijk om de plek te vinden waar ik met mijn gastvrouw (via couchsurfing) had afgesproken. We hebben nog een biertje gedronken en zijn toen gaan slapen.
Vandaag een museum bezocht, wat rondgelopen, de dag van morgen een beetje gepland, kijken of ik naar het vliegveld kan liften of dat ik toch beter de trein kan nemen....

Ik had ook maar bedacht dat Rusland er toch niet echt inzit, met dat vervelende visum dat toch best voor wat problemen zorgt als je om de zoveel tijd weer terug in NL moet zijn. In plaats daarvan ga ik ns op zoek naar een goedkoop vliegticket naar Portugal. Waarom? Daar ben ik ook nog nooit geweest.

Ik ga nu nog even de stad in, ik heb met wat mensen afgesproken, jullie zien me wel weer verschijnen in Nederland!

  • 30 Oktober 2007 - 22:08

    Afke:

    Okee gezellig!
    Ga je ook mee op jaarclub weekend? Het eerste weekend van de (voor ons) kerstvakantie = 22 december ongeveer enzo. We gaan heel gaaf, naar Dalfsen (in mijn ouderlijk huis :p) Zou tof zijn.
    Mooi dat het zo leuk was in Noorwegen.
    Liefs,
    Afke

  • 31 Oktober 2007 - 06:57

    Maaike:

    Zie je wel: één keer in pak naar een bruiloft en gelijk loop je alle feestjes af waar je in pak naartoe moet ;-)

  • 31 Oktober 2007 - 15:50

    Marius:

    wat is couchsurfing nou weer? waar staat die bank en hoe surf je daar op?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Hitchhiking to Patagonia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 413
Totaal aantal bezoekers 122672

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 01 Augustus 2012

Vancouver Fever

22 Mei 2010 - 25 Augustus 2010

UCU in Africa

29 Juni 2009 - 15 Januari 2010

The Xiamen Express

11 Oktober 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: