Lekker gesurft :-) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Gerben Nap - WaarBenJij.nu Lekker gesurft :-) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van Gerben Nap - WaarBenJij.nu

Lekker gesurft :-)

Door: Gerben

Blijf op de hoogte en volg Gerben

17 Oktober 2007 | Frankrijk, Parijs

Hallo! De afgelopen dagen heb ik lekker gegolfsurft in Bretagne. Heerlijke golven samen met heel lekker weer, een bende maffe plankenkoortsers, een beeldschone Volkswagen LT 28, en een hoop schulties waren dé ingrediënten om het daar naar je zin te hebben!

We vertrokken vrijdagmiddag om 5 uur met de PK Baas en de mitshubishi van een van de ouders van de tripgangers en reden door de nacht naar bretagne. We kwamen daar rond half 6 aan, ongeveer 3 uur voor de PK Baas, waar ook bijna al onze bagage (lees: warme kleren/slaapzak/tent) in zaten. Dat was dus ff kleumen.
Toen de bus eenmaal arriveerde zijn we lekker het water in gegaan met golven van een dikke 2 meter hoog.
Het golfsurfen is voor mij nog nieuw, ik hield me tot voor kort alleen maar bezig met windsurfen, maar ik wilde dit ook wel eens proberen. Ik heb dus eerst een hele tijd in de branding aangeklooid, wat nog best zwaar is, aangezien de golven constant over je heen spoelen.
Na 3 dagen volhouden kreeg ik het aan het eind toch voor elkaar om op mn plank te staan op een mooie grote golf:)
We hebben in totaal op 3 verschillende spots gesurfd. De laatste, bij trespasses, vond ik qua omgeving verreweg het mooist, met prachtige rotsen en kliffen die de baai insloten.

De rit terug was vlot, we kwamen op een iets schappelijker tijdstip aan: half 4. Dus ik kon nog ff mn bed induiken, voor ik de volgende dag weer naar maastricht zou liften om mn verjaardag te vieren. Die natuurlijk vandaag is:D:D:D

Morgenochtend vroeg vertrek ik al liftend richting Trondheim, Noorwegen. Ik hoop de eerste avond in Denemarken te komen, maar misschien probeer ik wel snachts door te liften door Zweden naar Noorwegen. Moet te doen zijn schat ik zo in...

Hoe dat gegaan is horen jullie dan de volgende keer:)

  • 18 Oktober 2007 - 09:40

    Celine:

    Mooi om te lezen dat je het leuk hebt gehad. Veel plezier in Trondheim, en natuurlijk (veel te laat, maar toch) nog gefeliciteerd met je verjaardag!

  • 18 Oktober 2007 - 21:21

    Marius:

    leuk zo even te lezen wat je doet en waar je bent. tot snel horens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Gerben

Hitchhiking to Patagonia

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 360
Totaal aantal bezoekers 122681

Voorgaande reizen:

12 Oktober 2011 - 01 Augustus 2012

Vancouver Fever

22 Mei 2010 - 25 Augustus 2010

UCU in Africa

29 Juni 2009 - 15 Januari 2010

The Xiamen Express

11 Oktober 2007 - 23 December 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: